MIND is een stichting gericht op het bevorderen van psychische gezondheid in Nederland. De stichting voert o.a. campagnes die zich richten op het informeren en voorlichten van mensen over psychische gezondheid. Dit doet MIND o.a. door te adverteren in het tijdschrift en op het online platform Gezondnu.
Tweeledig doel van de campagne
Het doel van de campagnes is tweeledig: ten eerste wil MIND mensen bewust maken van mentale klachten en stimuleren om tijdig hulp te zoeken, en ten tweede streven ze ernaar om naasten van mensen met psychische problemen te voorzien van meer begrip en steun.
Samenwerking met Gezondnu is een bewuste keuze
De keuze voor samenwerking met Prosu, en dan specifiek Gezondnu, werd gemaakt vanwege de overeenkomstige interesses van de doelgroep. Gezondnu richt zich immers op een gezonde levensstijl, wat aansluit bij de informatie die MIND biedt over psychische gezondheid.
Willem Smit: “Wij hebben voor Gezondnu gekozen omdat de doelgroep van Gezondnu geïnteresseerd is in een gezonde leefstijl en een gezonde geest. Voor dat laatste bieden wij veel informatie en voorlichting, waardoor mensen via Gezondnu bij MIND terechtkomen.”
Adverteren Gezondnu positief resultaat
Over het resultaat van de campagnes is men overwegend positief. De communicatiestijl en vormgeving van MIND komen goed overeen met die van Gezondnu, waardoor een aanzienlijk aantal lezers de weg naar MIND weet te vinden via partnermailings, advertorials, challenges en websitebanners.
Willem Smit verteld: “Onze stijl van communiceren en onze vormgeving komt aardig overeen met Gezondnu. We gaan wat dieper in op de materie, maar we proberen onze communicatie ‘luchtig’ en begrijpelijk te houden voor een breed publiek. Net zoals Gezondnu.”
Prettige en intensieve samenwerking met Gezondnu
“We werken nu al een aantal jaar samen en zeker de laatste anderhalf jaar intensief. Deze samenwerking verloopt zeer prettig. We denken goed met elkaar mee. En we zitten vaak op 1 lijn aangezien we een gezamenlijke doelstelling hebben.”
Het belang van testen en evalueren
Als senior fondsenwerver bij MIND benadrukt Willem Smit het belang van het testen en evalueren. Hij adviseert andere marketeers in de sector om te onderzoeken hoe hun doelgroep en boodschap overlappen met die van Gezondnu en om vervolgens gericht te testen wat het beste werkt.
Wat betreft samenwerkingen en campagnes hecht MIND vooral waarde aan het feit dat de activiteiten bijdragen aan elkaars doelstellingen en dat er wordt meegedacht vanuit elkaars expertise, met een focus op de lange termijn.
Net als MIND de trouwe lezersgroep van Gezondnu bereiken? Neem dan contact op met een van onze adviseurs voor een vrijblijvend gesprek.