Agri |

27 augustus 2024

Vertify zet Akkerbouwbedrijf in voor bekendheid innovaties

Vertify is een organisatie die praktijkgericht onderzoek uitvoert. Daarmee genereren zij kennis en toepassingen voor hun opdrachtgevers zoals primaire producenten, toeleveranciers en afnemers van de tuin- en akkerbouw. Vertify stimuleert, faciliteert en organiseert innovatie in deze bedrijfstak en biedt de gehele keten de gelegenheid om producten en diensten te exposeren en kennis over duurzame voedselproductie, gezondheid en welzijn te delen.

Bekendheid voor open avonden en onderzoeken akkerbouwsector     

Als communicatiemanager bij Vertify heeft Wendy al meerdere jaren samengewerkt met Prosu voor verschillende campagnes, waaronder de organisatie van een jaarlijkse open dag en het publiceren van artikelen over onderzoeken en projecten in de akkerbouwsector.   

Akkerbouwkrant en Akkerbouwbedrijf voor online en print advertenties

Vertify organiseert voor akkerbouwgewassen diverse open avonden. Om deze avonden bekendheid te geven en mensen te informeren, verschijnt er een artikel in de Akkerbouwkrant en worden die website evenals de website van Akkerbouwbedrijf ingezet. Daarnaast wordt er jaarlijks een artikel geschreven over alle onderzoeken en projecten die hebben plaatsgevonden op het gebied van akkerbouw.   

De keuze voor samenwerking met Akkerbouwbedrijf is gebaseerd op hun expertise en bereik binnen de akkerbouwgemeenschap, zowel online als in de krant. 

Resultaat van de artikelen

De resultaten van de samenwerking zijn positief. Hoewel het moeilijk is om het exacte effect van de krantenpublicaties te meten, ben ik tevreden met de kwaliteit van de artikelen en het nauwe contact met de journalisten. Het vooraf kunnen lezen en controleren van de artikelen zorgt ervoor dat we correcte informatie kunnen presenteren aan onze doelgroep.  

Wendy Houdijk: “Een waardevol advies dat ik zou willen delen met andere marketeers is om altijd te vragen het artikel van tevoren te mogen lezen, met respect voor de journalist, om zo onjuiste informatie te voorkomen.”  

“De samenwerking met Prosu verloopt soepel, waarbij Martin (eindredacteur en algemeen manager) ons ondersteunt bij het plannen van interviews en het opstellen van artikelen. De korte communicatielijnen en het goede bereik maken Prosu een waardevolle partner voor onze marketingactiviteiten in de akkerbouwsector. 

Net als Vertify de akkerbouwsector bereiken met behulp van de Akkerbouwkrant of de online kanalen van Akkerbouwbedrijf? Neem dan contact op met een van onze adviseurs.