Bij Prosu blijven we ons inzetten om adverteerders te ondersteunen bij het behalen van maximale impact met onze verschillende titels. In lijn met deze ambitie introduceren we met trots onze nieuwe benchmark voor adverteren. Een innovatie die je bij het adverteren nog beter helpt om hogere resultaten te boeken en meer inzicht te krijgen in prestaties van campagnes.
Wat houdt de benchmark in?
De benchmark is een referentiekader dat wordt gebruikt om de prestaties van een campagne te evalueren. Na afloop van iedere campagne wordt een campagneoverzicht opgesteld, waarin de resultaten gedetailleerd worden weergegeven. Dit overzicht geeft adverteerders inzicht in de effectiviteit van hun campagne, waarbij de benchmark wordt gebruikt om context te bieden bij de behaalde cijfers. Bijvoorbeeld, een klikpercentage van 2,3% voor een nieuwsbrief krijgt pas betekenis wanneer het wordt vergeleken met de gemiddelde prestaties van vergelijkbare campagnes. Hetzelfde geldt voor een doorklikpercentage van 0,8% op een leaderboard: door de benchmark erbij te betrekken, kunnen adverteerders bepalen of dit cijfer goed of minder goed presteert ten opzichte van de norm.
Wat maakt onze benchmark uniek?
Wat onze benchmark uniek maakt, is dat wij als data-bedrijf niet alleen de prestaties van campagnes meten, maar ook inzichten verzamelen en analyseren over verschillende plaatsingen op social media, websites en nieuwsbrieven. We houden bij hoeveel mensen ieder bericht bereikt en wat de klikpercentages zijn, waardoor we een uitgebreid overzicht krijgen van de effectiviteit van verschillende uitingen. Dit stelt ons in staat om benchmarks te creëren die een accurate vergelijking mogelijk maken. Bijvoorbeeld, in het geval van nieuwsbrief advertorials, toont onze grafiek hoe de top vijf presteert ten opzichte van de benchmark, waardoor we kunnen zien welke factoren bijdragen aan hun succes. Als de resultaten onder de benchmark liggen, kunnen we gerichter op zoek naar de oorzaak hiervan.
De benchmark biedt een basisbeeld, maar om een concrete uitspraak te doen over de inhoud van een campagne, is meer nodig. Daarom bieden wij de mogelijkheid om te kijken naar klantsegmenten, die we analyseren op basis van percentielen. We verdelen de resultaten van al onze klanten in vier groepen: Onvoldoende, Matig, Goed en Uitmuntend. Dit maakt het mogelijk om niet alleen te vergelijken met de benchmark, maar ook te begrijpen hoe een campagne presteert binnen verschillende klantsegmenten,
Waarom een nieuwe benchmark?
Elke jaar streven wij ernaar om onze statistieken te updaten om zo een completer beeld te geven van de prestaties van campagnes. We hebben de benchmark nu uitgerold voor de sectoren Cleaning en Agri. Door jaarlijks de benchmark te vernieuwen, kunnen we ervoor zorgen dat de vergelijkingscijfers altijd representatief zijn voor de huidige situatie, zodat onze adverteerders beter inzicht krijgen in hun prestaties en gerichte strategische keuzes kunnen maken.
Benieuwd hoe onze data jou kan helpen?
Met onze nieuwe benchmark willen we onze adverteerders niet alleen een platform bieden, maar een strategische partner zijn in het behalen van hun doelstellingen. We geven hierdoor niet alleen weer hoe jouw campagne presteert, maar we denken ook graag met je mee om te kijken naar concrete aanbevelingen om de resultaten te verbeteren. Of het nu gaat om het kiezen van de juiste kanalen, het optimaliseren van uw boodschap of het bepalen van de ideale frequentie. Neem vandaag nog contact met ons om te ontdekken wat we voor jou kunnen betekenen. Samen zorgen we voor effectieve communicatie die écht impact maakt!