Agri |

20 augustus 2024

Adverteren bij specifieke doelgroep versterkt bereik van Bayer

Bayer levert wereldwijd gewasbeschermingsmiddelen en zaden. Door biologie, chemie en digitale tools slim te combineren, versnelt Bayer innovatie in de landbouwsector. Het bedrijf streeft ernaar een goede oogst voor landbouwers te garanderen en gezonde producten van hoge kwaliteit voor consumenten te leveren. 

Adverteren in de landbouwsector

In Nederland heeft Bayer meerdere locaties voor groenteveredeling. Hier werken hun veredelaars aan onder andere heerlijke tomaten, kleurrijke paprika’s en gezonde broccoli. De focus van hun producten ligt op het mogelijk maken van duurzame landbouw door planten gezond te houden en ze te beschermen tegen ziekten en plagen. Met een sterke nadruk op innovatie en duurzaamheid speelt Bayer een belangrijke rol in het ondersteunen van de voedselproductie en het bevorderen van een gezonde agrarische sector.

Doelgericht adverteren

Om hun producten en diensten onder de aandacht te brengen bij de doelgroep werd online een campagne opgezet bij de Loonwerker en Akkerbouwbedrijf en printadvertenties in de Akkerbouwkrant. Hiermee wil Bayer zowel distributeurs als telers bereiken. Er is specifiek voor de Loonwerker gekozen om de maïsproducten en oplossingen onder de aandacht te brengen. Voor de aardappels wordt Akkerbouwbedrijf en de Akkerbouwkrant ingezet. 

Resultaat van de campagne

Edith Rammers is marketingspecialist bij Bayer Crop Science en is verantwoordelijk voor het strategisch plannen van hun campagnes. 

Edith: “We hebben onze doelgroep goed bereikt, zowel via print als online, en de plaatsingen werden perfect uitgevoerd en verwoord. Ik ben vooral tevreden over de bereikbaarheid van onze doelgroep en de effectiviteit van de advertenties.” 

Inzet en advies vanuit Prosu

“De samenwerking met Prosu verliep zeer prettig. Ze tonen wederzijdse interesse, denken mee en zijn flexibel in de planning. Hun tijdige signalering en proactieve houding draagt bij aan een hele fijne samenwerking”. 

Als marketeer in deze sector wil ik graag het advies delen dat een goede planning cruciaal is. “Regeren is vooruitzien”, en met een doordachte strategie kunnen we onze doelstellingen effectief bereiken.