Imants is gespecialiseerd in de ontwikkeling, productie en verkoop van grondbewerkingsmachines- en apparatuur voor de agrarische sector. Het bedrijf streeft ernaar om boeren en andere agri professionals te voorzien van betrouwbare en efficiënte oplossingen voor bodembeheer en landbouw.
Online campagne gericht op bereiken loonwerker
Imants voerde een online campagne uit in samenwerking met Prosu, met als doel de Belgische en Nederlandse markt bereiken en aandacht te vestigen op een onderzoek dat in samenwerking met Groeikracht was uitgevoerd (zie link voor meer informatie). Het onderzoek toonde aan dat spitten een gelijkwaardig alternatief kan zijn voor ploegen op maïs. Daarnaast wilde Imants bekendheid genereren voor hun aanwezigheid op Agriflanders. De campagne richtte zich op loonwerkers, waarvan werd vermoed dat zij het meest geïnteresseerd zouden zijn in de onderzoeksresultaten.
Nederlandse en Belgische loonwerker bereiken
De keuze voor een campagne digitaal werd gemaakt vanwege de meetbaarheid en de mogelijkheid om een brede doelgroep te bereiken. De samenwerking met de Loonwerker werd specifiek gekozen vanwege de verspreiding in zowel Vlaanderen als Nederland en het bereiken van de beoogde doelgroep.
Bonnenboekje voor meer leads op de beurs
Naast de onlinecampagne stond het onderzoek op een van de pagina’s in het bonnenboekje van Prosu voor de RMV. Het bonnenboekje wordt bij de oplage van het vakblad Melkveebedrijf bijgevoegd. Het bonnenboekje is een goede manier om extra traffic en leads naar uw stand te trekken. Op de beursvloer wordt het bonnenboekje ook nog aangeboden bij bezoekers.
Chloé: “We zagen duidelijk een dalende trend na december, toen de online campagne afgelopen was en de RMV (waar het bonnenboekje van Prosu ingezet werd) voorbij was.”
Gestegen bereik als resultaat van de campagne
Imants is tevreden over de resultaten van de campagne. Chloé: “Wij zagen een stijging in bezoekers op de landingspagina van onze website, ons bereik is flink gestegen. Daarnaast hebben wij op Agriflanders een goede beurs gedraaid en een aantal mensen gehad die specifiek vragen stelden over het onderzoek”.
Chloé van Hoek is Marketing en Communicatie medewerkster bij Imants en wil als waardevol advies voor andere marketeers binnen de sector meegeven dat het vinden van je eigen unieke boodschap en deze boodschap op zoveel mogelijk verschillende manieren naar buiten brengen erg belangrijk is.
Ook de Nederlandse en Belgische loonwerker bereiken? Neem dan contact op met een van onze adviseurs voor een vrijblijvend gesprek.