Agrarische leadgeneratie

Agrarische Leadgeneratie

Leadgeneratie is essentieel voor het succes van een bedrijf. Simpel gezegd is leadgeneratie het proces van het identificeren en het aantrekken van potentiële klanten (leads) die interesse hebben in de producten of diensten die worden aangeboden door een bedrijf. Het belang van goede leadgeneratie moet niet onderschat worden. In een concurrerende markt zoals de agrarische sector moet niet alleen worden gefocust op bestaande klanten, maar hier moet ook het belang van nieuwe klanten niet worden onderschat.

Op het juiste moment, met de juiste boodschap, de juiste doelgroep benaderen. Dat is belangrijk en gaat zorgen voor meer leads!

Samen met jou wordt een agrarisch leadgeneratie project opgezet. Hierbij gaat ons team van gedreven agents aan de slag om te zorgen dat jouw verkopers bij de juiste prospects om tafel komen te zitten.

Bij elk klantcontact verzamelt Prosu relevante data zoals behoeften, interesses en gedrag. Hierdoor kunnen verkopers met gerichte data aan de slag om boodschappen beter afstemmen en zo de kans op conversie vergroten.

Leadgeneratie agri
Online herkenning agri

In vier stappen agrarische leads

“>

Stap 1: Doelgroep vaststellen

Een succesvolle campagne begint bij het vaststellen van de juiste doelgroep. De campagne kan hierdoor zo efficiënt mogelijk worden ingezet bij potentiële klanten. Op zoek naar melkveehouders, akkerbouwers of bijvoorbeeld loonwerkers? Geen probleem! Prosu beschikt over een groot aantal gegevens van de agrariërs.

Ga naar de tellingtool

Stap 2: Doelgroep benaderen

Na het vaststellen van de doelgroep wordt de doelgroep benaderd, dit kan postaal of door middel van bijvoorbeeld een online advertentiecampagne of e-mailing. De doelgroep kan als massa of gericht worden benaderd afhankelijk van de doelstelling en de scope.

Stap 3: Opvolging

Het opvolgen van een campagne mag ook niet ontbreken. Ook hier gaan we je bij ondersteunen met behulp van ons eigen contactcenter. Hier gaat ons team met gedreven agents een persoonlijk gesprek aan met de prospects, wat er uiteindelijk voor zorgt dat jouw verkopers aan tafel bij de klant komen.

Stap 4: Op afspraak

Na het voorbereidende werk van Prosu kunt je aan de slag met het leukste gedeelte. Aan de slag met de warme leads. Onze agents hebben de afspraken ingepland bij geïnteresseerde prospects. De potentiële klanten zijn al op de hoogte door het contact wat ze met ons hebben gehad. Hierdoor kunt u doen waar u goed in bent: het verkopen van uw product.

Leadgeneratie traject inplannen

MKB Schakelteam rond

"De lijntjes met Prosu waren kort en werkten goed. Wekelijks kregen wij een keurige rapportage van de resultaten van het contactcenter en konden de gesprekken met de ondernemers ingepland worden. Prosu koppelde ook aandachtspunten, die zij tegenkwamen tijdens de telefoongesprekken, naar mij terug en dacht actief mee over oplossingen."

Marja Bos

MKB Schakelteam Flevoland

Lees meer over dit project

Klaar om je doelen met Prosu te bereiken

  •  *
  •  *
  •  *
  •  *
  •  *
  •  *