Agrarisch marktonderzoek

Agrarische marktonderzoek

In een veranderende en concurrerende markt is marktonderzoek onmisbaar voor het succes van jouw bedrijf. Agrarisch marktonderzoek is het proces van het verzamelen, analyseren en interpreteren van gegevens over de markt, jouw klanten, en de concurrentie. Het belang van goed marktonderzoek mag niet worden onderschat. In een sector zoals de agrarische markt is het cruciaal om op de hoogte te zijn van trends, klantbehoeften en marktontwikkelingen. Alleen zo kun je als bedrijf relevant blijven en je onderscheiden van de concurrentie.

Het draait allemaal om inzicht: de juiste informatie, op het juiste moment, om strategische beslissingen te nemen. Met diepgaand marktonderzoek kun je gerichte strategieën ontwikkelen die aansluiten bij de wensen en behoeften van jouw doelgroep, waardoor je concurrentievoordeel wordt vergroot.

Samen met jou zet ons ervaren team van marktonderzoeksspecialisten een project op dat volledig is afgestemd op jouw bedrijfsdoelen. Ons doel is om je te voorzien van waardevolle en relevante informatie, zodat je kunt inspelen op veranderingen.

Marktonderzoek agri
NPS onderzoek

Naamsbekendheid- en imago onderzoek

Naast marktonderzoek is het begrijpen van de perceptie van jouw merk in de markt van cruciaal belang. Naamsbekendheid en imago-onderzoek helpen je inzicht te krijgen in hoe jouw merk wordt waargenomen door de doelgroep en hoe bekend jouw merk is binnen de agrarische sector. Deze onderzoeken geven antwoord op vragen als: Hoe goed kennen potentiële klanten jouw merk? Welke associaties hebben zij met jouw bedrijf? En hoe verschilt jouw imago van dat van concurrenten?

Met gerichte onderzoeken naar naamsbekendheid en imago helpen wij je niet alleen om te meten waar je nu staat, maar ook om te identificeren welke aspecten van jouw merk versterkt kunnen worden. Of het nu gaat om het verbeteren van je merkbekendheid, het versterken van je reputatie, of het aanpassen van je merkstrategie. Wij zorgen voor de inzichten die je nodig hebt om jouw merk verder te laten groeien. Dit kan goed gecombineerd worden met een online advertentiecampagne waarin verschillende marketinguitingen worden ingezet. Hierbij kunnen wij ondersteunen om na afloop te meten wat het effect hiervan is geweest op de naamsbekendheid van het merk of product.

Eurofins rond

“Het resultaat is prima, het gaat super gestroomlijnd en vlekkeloos. Als ik aanvullende vragen heb of het onderzoek op een andere manier wil inrichten dan kan dat. Prosu is wat dat betreft heel dienstverlenend. Daarnaast is Prosu bekend met de agrarische sector, dat is een pré.”

Inez Sinia

Eurofins

Lees meer over dit project
Karmac rond

“Wij zijn erg tevreden met de inzet en ondersteuning van Prosu. Het team van Prosu kwam proactief met waardevolle tips en suggesties voor aanvullende vragen naast de NPS-score, wat het onderzoek verder verrijkte.”

Demy van Leusden

Karmac

Lees meer over dit project

Klaar om je doelen met Prosu te bereiken

  •  *
  •  *
  •  *
  •  *
  •  *
  •  *