Agrarisch marktonderzoek – NPS

NPS onderzoek

Net zoals je een mening hebt over andere bedrijven, hebben jouw klanten ook een mening over jouw bedrijven. Daarom is het belangrijk om regelmatig een Net Promoter Score (NPS) uit te voeren. Met dit onderzoek meet je in welke mate klanten jouw bedrijf aan zouden bevelen. Dit wordt gedaan met een eenvoudige vraag: “Hoe waarschijnlijk is het dat u, op en schaal van 0 tot 10, [bedrijf X] zal aanbevelen aan familie, vrienden of collega’s. Op basis van deze vraag worden klanten ingedeeld in drie groepen: Detractors, Passives & Promoters.

Door regelmatig dit type marktonderzoek uit te voeren, krijg je een beeld van hoe hun klanten hun producten en diensten ervaren. Dit helpt om trends en veranderingen in klanttevredenheid snel te identificeren en hierop in te spelen voordat problemen groter worden wat een negatief effect heeft op het klantbehoud. 

Marktonderzoek agri

NPS-actiepakketten

Het einde van het jaar biedt de perfecte kans om terug te blikken en klantinzichten te verzamelen over het afgelopen jaar. Pak dit moment om te evalueren wat goed ging en waar verbeterpunten liggen. Met deze input kun je nog betere plannen maken voor 2025 en bepalen waar de focus op moet komen te liggen. Ontdek onze speciale NPS-actiepakketten en zet de eerste stap om inzicht te krijgen ineen hogere klanttevredenheid en -loyaliteit.

  • Standaard NPS-vragen
  • 75 unieke klantmeningen
  • Inzicht in wat klanten over jouw bedrijf denken
  • Dataset met de resultaten
  • Adviesrapport
Prosu - NPS actiepakket Brons
  • Standaard NPS-vragen
  • 100 unieke klantmeningen
  • Inzicht in wat klanten over jouw bedrijf denken
  • Dataset met de resultaten
  • Adviesrapport
  • Eén extra verdiepende vraag
Prosu - NPS actiepakket Zilver
  • Standaard NPS-vragen
  • 125 unieke klantmeningen
  • Inzicht in wat klanten over jouw bedrijf denken
  • Dataset met de resultaten
  • Adviesrapport
  • Twee extra verdiepende vragen
  • Onderscheid in doelgroep / regio
Prosu - NPS actiepakket Goud

Klaar om een NPS-project te starten?

  •  *
  •  *
  •  *
  •  *
Prosu Foto Edward Rook
Edward Rook

Accountmanager

Eurofins rond

“Het resultaat is prima, het gaat super gestroomlijnd en vlekkeloos. Als ik aanvullende vragen heb of het onderzoek op een andere manier wil inrichten dan kan dat. Prosu is wat dat betreft heel dienstverlenend. Daarnaast is Prosu bekend met de agrarische sector, dat is een pré.”

Inez Sinia

Eurofins

Lees meer over dit project
Karmac rond

“Wij zijn erg tevreden met de inzet en ondersteuning van Prosu. Het team van Prosu kwam proactief met waardevolle tips en suggesties voor aanvullende vragen naast de NPS-score, wat het onderzoek verder verrijkte.”

Demy van Leusden

Karmac

Lees meer over dit project